تاندونیت کلسییفیته اشاره دارد به ساخت و رسوب کلسیم در عضلات روتاور کاف(عضلات چرخاننده بازو).هنگامی که کلسیم در شانه رسوب میکند، باعث تحریک شیمیایی و ایجاد فشار در تاندون میشود و این دو مورد باعث ایجاد درد در شانه میشود. این درد یکی از بدترین درد های شانه میباشد.علاوه بر تحریک شیمیایی و ایجاد فشار در تاندون ها رسوب کلسیم فضای بین عضلات روتاتور کاف (عضلات ترس کوچک ، عضلات بالا و پایین خار کتف و عضله تحت کتفی که هرچهار مورد به برجستگی های سر استخوان بازو متصل شده و باعث چرخش بازو میشوند) و برجستگی آکرومیون را کاهش میدهد.وهم چنین بر عملکرد طبیعی عضلات روتاتور کاف را کاهش میدهد .و به علت رسوب کلسیم در این ناحیه با بالا بردن کتف درد ایجاد میشود.

تاندونیت کلسیفیته

علل

علت رسوب کلسیم در این ناحیه ناشناخته میباشد . این بیماری بیشتر در افراد بین 30 تا 60 سال رایج است. این بیماری بطور خودبخود بعد 5 الی 10 سال بهبود میابد و ناپدید میشود.

تشخیص
1.رادیو گرافی
2.سونو گرافی

درمان

1.مسکن ها و داروهای ضد التهاب
2.فیزیوتراپی
3.تزریق کورتیزون
4.عمل جراحی

جراحی برای تاندونیت کلسیفیت

در صورتی که درد با روش های فوق قابل کنترل نباشد یا درد بیمار در شب بیشتر شود، جراحی لازم میشود.هدف همه جراحی ها کاهش دادن درد ناشی از این عارضه میباشد ،از طریق افزایش دادن فضای بین عضلات روتاتور کاف و آکرومیون که باعث حرکت آسان و بدون درد و التهاب مفصل شانه میشود.

 

دیدگاه خود را بنویسید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. موارد ضروری ستاره زده شده اند *